Klantgericht denken en handelen

“It's no longer enough to satisfy your customer. You must delight them”

Philip Kotler

Onderzoek toont aan dat klantentevredenheid niet langer voldoende is. Het is verleidelijk om naar de concurrentie te stappen en te vergelijken. Erger nog, in de huidige social mediawereld is nu meer dan ooit makkelijker om negatieve ervaringen te publiceren zodat de hele wereld ze kan zien. Behalve als jouw klant ook je ambassadeur is. Dan gaan ze jou, je bedrijf en je dienst of produkt promoten.

“It takes months to find a customer and only seconds to lose one.”

De klant staat meer dan ooit centraal. De verwachtingen liggen torenhoog. Jij wil verkopen. Zij willen verrast worden, een unieke beleving krijgen, verwend worden, … ze verwachten met andere woorden: “Customer Delight”.

Welk bedrijf bood jou een verrassende ervaring? Wat deed dat met jou? Werd je ook klant voor het leven? Uiteraard kun je nu even snel een bedrijf opnoemen waar net het omgekeerde gebeurde. En je hebt het zeker en vast aan iedereen verteld. Je hebt toch wel je ongenoegen geuit op Social Media? Dit is exact wat jouw klanten doen als ze niet tevreden zijn.

Maakt dit je wakker? Wil je dat klanten alleen maar positief over jou zijn? Zorg dat je begaan bent met Customer Delight en werk een concept uit. Alleen: hoe schrijf je een (nieuw) Customer Delight concept op zo’n manier dat het een schot in de roos is?

tevreden klant

Volg onze modules ‘Customer Delight’

Customer Delight bepaalt hoe mensen over je denken voor, tijdens en na elk contact die ze met je hebben. Vraag jezelf even af of klanten enthousiast worden van  jouw dienstverlening. Worden ze gefrustreerd van beloftes die je maakt en niet waargemaakt worden?

Deze trainingen geven jouw de mogelijkheid kennis te maken met de fundamenten van Customer Delight en hoe je door een klantenanalyse (Voice of Customer); een aangepaste attitude en nieuwe marketingtools beter kan reageren op verzoeken van klanten. Je leert er eveneens hoe klantenrelaties te verbeteren en klachten kan ombuigen in een positieve ervaring.

All In Motion heeft een praktisch en intensief trainingprogramma ontwikkeld van 3 modules van telkens +/- 32 uur dat apart gevolgd kan worden. Wil je de inhoud van elke module kennen? Laat uw gegevens na en wij contacteren u binnen de 24 uur.

Wat kan je verwachten?

Gebaseerd op best practices bieden we alle tools en kennis die je nodig hebt om een Customer Delight concept uit te werken. Deze actieve opleidingen zorgen er voor dat zelfs in een uitdagende markt je klanten tevreden zijn én blijven. Je gaat meteen aan de slag met concrete situaties uit je eigen omgeving. Je brengt de aangebrachte tips en technieken meteen in de praktijk en gaat daadwerkelijk Customer Delight aan de slag.

We verdiepen ons telkens in de vernieuwde boeiende wereld van de klant.

  • we starten met een analyse van jezelf;
  • we analyseren de Voice Of The Customer;
  • de basisverhouding: empathie voor de klant en assertiviteit;
  • wat betekent Customer Delight voor jou;
  • we doen samen een Deep Dive in de momenten van de waarheid;
  • je maakt kennis met het concept van Virtual Loyalty;
  • je leert hoe om te gaan met wat je weet over je klant en hoe Touch Point Marketing hier een rol in kan spelen.
5 sterren klantenbeoordeling

Wat win je bij de ‘Customer Delight’ workshop?

  • kennis maken met het vernieuwde klantenproces;
  • inzicht in je eigen attitude en vaardigheden;
  • begrijpen wat Customer Delight betekent en concept uitschrijven;
  • het geheim van een loyale klant;
  • empathisch luisteren;
  • de nieuwe digitale wereld;
  • touch point marketing inzetten;
  • een positief klantgerichte indruk nalaten ook wanneer de klant veeleisend is.

Zet in op Customer Delight en laat de klanten vanzelf komen!

Geïnteresseerd? Get in Motion

tevreden klant in garage

“A complaint is nothing but an opportunity. Thank your customer for that.”

Discussies met klanten. Voor je het beseft loopt het gesprek vast… en het ongenoegen blijft. Wist je dat de manier waarop je een boodschap brengt belangrijker is dan de inhoud zelf ?

dame heeft klacht

Volg onze workshop Klachtenbehandeling?

Elke dag opnieuw probeer je mensen te overtuigen van jouw boodschap of investeer je energie in het weerleggen van kritiek. 

Maar soms vergeten we te luisteren naar de lichaamstaal van onze gesprekspartner. Of we hebben geen oog voor de ander zijn intenties en emoties. Of we vergeten empathisch te luisteren. 

Hoe goed en hoe duidelijk je ook communiceert met jouw klanten, ooit krijg je te maken met klachten. Na een training ‘Klachtenbehandeling’ ben je daar perfect op voorbereid, in eender welke situatie.

Wat biedt de training Klachtenbehandeling?

Klachten zijn kansen. Door hiermee op een positieve manier om te gaan, zal de klantentevredenheid alleen maar stijgen. Loop dus niet – nooit – weg van klachten en behandel de vraag van de klant altijd. 

Daarbij gaan we dieper in op de verschillende aspecten van klachten en geven vooral heel wat tips om hiermee op een constructieve manier om te gaan. 

Deze opleiding vraagt wel enige voorbereiding, want we werken het liefst met jouw eigen voorbeelden uit de praktijk. Daar gaan we dan graag dieper op in tijdens de training.

Wat win je bij de training ‘Klachtenbehandeling’?

  • anders omgaan met klanten klachten;
  • het constructief reageren op klachten;
  • empathisch luisteren;
  • klachten als kansen zien;
  • weten dat het niet persoonlijk bedoeld is.

Liever wel op een constructieve manier het hoofd bieden aan klachten en ‘lastige’ klanten?

Geïnteresseerd? Get in Motion

“Every sale has 5 basic obstacles: No need, No money, No hurry, No desire, No trust”

Zig Ziglar

Wij voegen er een zesde aan toe… No pure offline contact. Go digital !

“Ik zit al lang in de verkoop, dus mij kunnen ze niets meer leren.” Klinkt dat bekend in de oren? En is het digitale al geïntegreerd in je huidige aanpak? Laat ons hierover brainstormen, en snel, want die boot mag je niet missen!

flipchart verkoop

Volg onze sales training Boost je verkoop?

Verkopen is geen job, eerder een passie. Je hebt er veel vaardigheden voor nodig en soms is het goed om alles eens op te frissen en nieuwe inzichten te verankeren.

Dagelijks word je geconfronteerd met een snel veranderende saleswereld. Enkel off-line is niet meer voldoende.

Daarom is deze workshop ‘not just an ordinary sales training’. Wat krijg je dan wel? Een verfrissende blik op deze materie. We gaan zelfs out-of-the-box! Hoe kun je je klant online evengoed bedienen?

Wat biedt deze workshop ?

We gaan op zoek naar het juiste evenwicht tussen onze rol als ‘hunter’ en ‘farmer’. En we verhogen onze ‘salesmind’.

We kijken samen hoe het salesproces is opgebouwd. We bespreken elke stap binnen dit proces en leren omgaan met weerstanden, lastige situaties, vraagstellingen en andere knelpuntmomenten. Daarbij houden we telkens ook rekening met het soort klant dat voor je zit. Bij elke stap houden we rekening hoe dit ook allemaal online en via social media kan. 

Als deelnemer word je hier zelf ook aan het werk gezet. In groep buig je je over diverse problematieken. We zullen het vernieuwde salesproces ontrafelen, finetunen en optimaliseren.

Wat win je bij de workshop ‘Boost je verkoop’?

  • je verkoopproces anders bekijken;
  • begrijpen hoe de klant zijn aankoop kiest en wat hem drijft;
  • een spiegel voorgezet krijgen zodat iedereen zijn eigen functioneren beter kan inschatten en aanpassen waar nodig;
  • meer verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkelen tegenover de wensen en de noden van de klanten;
  • meer bewust zijn van je commerciële rol en zo het salesniveau merkelijk laten stijgen;
  • beter kunnen omgaan met een ‘veranderende wereld’ en zo de juiste focus hebben op de juiste momenten.

Je bent een geboren verkoper die hands-on is en up-to-date wil blijven?

Geïnteresseerd? Get in Motion