Leiden hoeft geen lijden te zijn. Een team aansturen hoeft geen sleur te zijn. Samen gaan we op zoek naar een oplossing op maat voor jezelf en je team. Dankzij onze doelgerichte aanpak keert de werkgoesting terug en… is er geen stormloop meer naar de prikklok om 17 uur.
Word eerst de leider voor je team en begin dan pas met management! Inspireer en motiveer je team. Stimuleer je mensen om hun talenten te ontdekken en verder te ontwikkelen.
“Leadership is unlocking people’s potential to become better”
Presteert jouw team wel voldoende? Hoe motiveer je ze (opnieuw)? Soms moet je je management informeren over een niet gehaalde deadline. En wat doe je als er veranderingen op til zijn? Soms breng je leuke boodschappen, soms veel minder leuke.
Ik heb veel managementcursussen gevolgd. Ik verwacht veel van mijn mensen. Maar ik geloof niet dat ze echt loyaal zijn. Nochtans ben ik vriendelijk tegen hen. Ik vertrouw ze ook niet. Waarom kan ik mijn personeel geen verantwoordelijkheidsgevoel bijbrengen?
Herkenbaar ?
Volg onze training ‘Effectief Leiderschap’?
Als leidinggevende zit je soms tussen twee vuren. Je voelt je, zeg maar, net als een sandwich.
Enerzijds krijg je opdrachten van je hoger management en anderzijds heb je een team onder jou aan te sturen. Niet de meest comfortabele positie… Maar wél een hele leuke, als je het hele pakket goed weet te beheren.
En als jij het leuk vindt, dan slaat die vonk gegarandeerd over op jouw team!
Wat biedt de training ‘Effectief Leiderschap’?
Tijdens deze opleiding ontdek je jouw eigen ik én je unieke leiderschapsstijl. Je leert eerst en vooral hoe je jezelf kan ‘leiden’ en richt je vervolgens op het leiden van je team.
We werken gerichte cases uit op basis van jouw eigen input, zodat je na deze workshop een rugzak vol toegevoegde waarde meekrijgt.
Je kan ook kiezen voor deze training als 1-op-1 coaching. Die individuele aanpak komt sterk binnen, vooral bij jonge leidinggevenden. Lees hier alles over onze Coaching voor Startende Leiders.
Wat win je bij de training ‘Effectief Leiderschap’?
- je grenzen stellen als leidinggevende, zowel naar de medewerkers als naar het management toe
- op een onderbouwende manier neen kunnen zeggen
- kunnen omgaan met weerstanden
- het positivisme als de rode draad hanteren in je leiderschapsstijl
- de nieuwe coach worden voor je medewerkers
Kies ervoor om géén sandwich meer te zijn. Kies voor Effectief Leiderschap en een Happy Team.
Kom praten met ons
“People don’t leave bad jobs, they leave bad bosses”
Je onderneming staat of valt met je medewerkers. Als manager werk je hard, kom je met voorstellen, ben je psycholoog van je team en neem je complexe taken voor je rekening.
Klinkt allemaal goed voor je team, maar hoe hou jij dat vol?
Volg onze training ‘People Management’?
Wat is jouw rol als manager? Welke managementstijl hanteer je vandaag? Kan het ook anders en/of beter? Behandel je iedereen binnen je team op dezelfde manier?
Dat zijn terechte vragen waar je graag vlug een antwoord op krijgt. De training ‘People Management’ is een intensieve én interactieve training die je helemaal tot de kern van je people skills brengt.
Wat biedt de training ‘People Management’?
Tijdens deze workshop maak je kennis met de vereiste tools en inzichten om de prestaties en het engagement van je medewerkers te versterken.
We maken kennis met verschillende stijlen van management en gaan vervolgens aan de slag met reële cases die jullie vooraf voorbereiden.
Deze ‘People Management’ training kan je ook als 1-op-1 coaching volgen. Die individuele aanpak komt sterk binnen, vooral bij jonge leidinggevenden.
Lees hier alles over onze ‘Coaching voor Startende Leiders’.
Wat win je bij de ‘People Management’ training?
- jouw toegevoegde waarde als manager
- de basiskwaliteiten van een people manager
- hoe een verandering in goede banen leiden
- het geven van feedback
- het efficiënt delegeren
- het verkrijgen van de maximale creativiteit van je medewerkers.
Wil je de beste People Management skills uit jezelf halen en daarna je team laten schitteren?
“Feedback is food for champions”
Stel: je medeweker is weeral eens te laat… Hij mag dan wel creatief zijn in het vinden van uitvluchten, hij belemmert de goede werking van je team. Zo’n situatie is een last en werkt niet bevorderlijk voor de teamsfeer.
Dus, je moet je collega hierop aanspreken. Maar hoe? Je wil hem of haar niet kwijt, want eigenlijk ben je wel tevreden over de uitgevoerde taken.
Bij mensen die samenwerken in teams waar sowieso al veel ruis op de lijn zit kan negatieve feedback zelfs een averechts effect hebben. Wij hanteren het principe van FeedForward gesprekken. Het verschil met feedback is subtiel, maar wel fundamenteel. Door niet terug te kijken naar een situatie in het verleden maar je te richten op de toekomst benadruk je een aantal positieve effecten.
Herkenbaar?
Volg onze training Feedbackgesprekken?
Binnen jouw team draait alles rond communicatie. En die communicatie werkt zoals een spel. Enkel door de regels juist te interpreteren en te hanteren, creëer je een win-win.
Tijdens deze opleiding leer je die spelregels optimaal in te zetten. Wie is aan het woord? Kan jij empathisch luisteren? Wat doe je met je lichaamstaal? Welke woorden gebruik je… en welke vooral niet ?
Wat biedt deze training?
We maken kennis met hands-on tools en analyseren we het verschil tussen feedback- en feedforwardgesprekken.
- de toekomst kun je veranderen, het verleden niet;
- hoe leg je de focus op gewenst gedrag;
- hoe vertaal je die doelstellingen nadien naar teamniveau;
- hoe deel je informatie met je teamcollega’s;
- hoe krijg je hun engagement terug?
We werken in deze workshop enkel met praktische voorbeelden en reële cases, door jullie voorbereid. Zo keer je gegarandeerd naar huis met een rugzak vol nieuwe tools en ideeën.
Wat win je bij de workshop Feedbackgesprekken?
- het belang inzien van een objectieven-, functionerings- en evaluatiegesprek met je medewerkers;
- de doelstellingen kennen van deze gesprekken;
- weten hoe je een evaluatiegesprek moet voorbereiden;
- weten hoe je SMART-doelstellingen kan voorbereiden voor medewerkers;
- weten hoe je medewerkers kan motiveren;
- de nodige (non)-verbale communicatietechnieken beheersen.
Je wil het fijne spel van communicatie beheersen en je mensen de beste feedback gunnen?